A Google keresőoptimalizálás kapcsán egyre hangsúlyosabb a linképítés, ami azt jelenti, a Google robotjai számára is értékelhető hivatkozásokat gyűjtünk saját weboldalunk számára. Az értékelhető linkhez szükség van egy „linkelő weboldalra” és egy „linkelt weboldalra”. Általánosságban ha a linkelő weboldal „erősebb” (több értékes bejövő linkkel rendelkezik”), mint a linkelt oldal, akkor tekintjük hasznosnak. Ez az erősség különböző számok alapján mérhető. Vannak a MOZ DA/PA, az AHrefs DR/UR, a Majestic TF/CF mutatók, de lehet pusztán a számok alapján (összesen mennyi link jön be), vagy a linkelő oldal forgalma alapján is rangsorolni.
Több éves tapasztalataink alapján önmagában egyik érték sem jelent biztos támpontot, viszont az összes érték figyelembe vételével, már lehet jó becsléseket adni. Vannak olyan fizetős programok is, amikkel megnézhetjük a kiszemelt linkelő oldal bejövő linkjeit és ezek alapján már egy kicsit tudatosabban hozhatunk döntéseket.
Példaként állon itt ennek az oldalnak a bejövő linkprofilja, amit at AHrefs program segítségével készítettünk:
A példából látszik, hogy nem sok, de az AHrefs szerint értékes domainekről (weboldalakról) kap linkeket a topnetmo.hu weboldal. Mindegyik magyar oldal, mindegyik élő (látszik, hogy van forgalmuk is). Nem véletlen, hogy az AHrefs szerint ez egy magyar piacon erős oldalnak számít a maga 38-as DR értékével.
Felvetődik a kérdés, akkor ha ide kikerül egy cikk, az prémiumnak számít? A kérdés jogos, de ahány szolgáltató, annyi szempont lehet a prémium linképítés meghatározása.
Mitől prémium link a prémium link?
A teljesség igénye alapján felsorolunk pár példát.
- A főoldalon, vagy kiemelt kategória oldalon szerepel állandóan.
- A cikk úgy van megírva, hogy önmagában jó helyen szerepel a google keresések között.
- Folyamatosan publikálva, hirdetve van a közösségi médiákban.
- Maga a cikk is kap külön linkeket, ezáltal a céloldalnak átadott linkerő, megtöbbszöröződik.
- Magának a weboldalnak olyan nagy a forgalma, hogy hosszútávon rengetegen elolvassák a cikkeket.
Mi az amit nem lehet prémium linknek nevezni?
- Bármilyen erős oldalon eldugott, azaz az olvasók számára nem látható cikk.
- Gyenge, rossz minőségű szöveg.
- Látszólag erős, valójában senki által nem olvasott weboldalakon elhelyezett cikkek.
A fentiek figyelembevételével érdemes alaposan átgondolni, amikor linkeket akarunk szerezni, milyen linképítési szolgáltatásért éri meg felárat fizetni, milyen szolgáltatást jobb, ha nem veszünk igénybe. Ha szeretnél eligazodni a lehetőségek között, nézd meg a gaborwebstudio.hu oldalt és kérd a 15 perces ingyenes tanácsadási lehetőséget.