A közösségi média ügyfélszolgálatként történő használatának lehetősége jó ötlet lehet, hiszen ezen platformok az emberek mindennapjaiban jelentős szerepet játszanak. A nagyobb cégek ezt már évek óta kihasználják, ahol csak lehet jelen vannak, hirdetnek.
Az egyik legnépszerűbb közösségi média oldal, amely ügyfélszolgálatként is funkcionálhat
Az egyik legnépszerűbb közösségi média oldal, amely akár ügyfélszolgálatként is funkcionálhat
hazánkban a Facebook. A webshop készítés során a Weboldal készítés árak is azt vallja, hogy ma már minden webshopnak, vállalkozásnak szinte kötelező jelen lenni rajta, de célszerű erőforrásokat szánni a Twitter és az Instagram kihasználására is. Hogyan lehet felhasználni webáruházas ügyfélszolgálati feladatokra a közösségi média oldalakat?
Hogyan használd a közösségi médiát a webáruházad ügyfélszolgálataként?
Mivel az emberek a szabadidejük jelentős részét a Facebookon töltik, amennyiben a webshopoddal könnyen el akarod őket érni, akkor neked is oda kell „menni”. Mit jelent ez a gyakorlatban? Azt, hogy mindenképpen szükséged lesz egy céges Facebook profilra. De, ha igazán komolyan gondolod és maximalizálni akarod a közösségi média által nyújtott előnyöket, akkor célszerű a Twitteren és az Instagramon is profilt készíteni.
A közösségi oldalak olyan marketinglehetőségeket tartogatnak, amelyeket – hasonlóan a többi céghez – fizetett hirdetésekkel és rendszeres bejegyzésekkel ki kell használni. A közösségimédia-profilokat ezenkívül még bevetheted a kapcsolattartásra is, azaz ügyfélszolgálati feladatokra is kiválóan alkalmas.
A közösségi média ügyfélszolgálatként való használatának ismérvei
Az interneten vásárlók jogos igénye, hogy amikor kérdésük lenne egy webáruház felé, akkor azt a megkérdezettek minél hamarabb megválaszolják. Kérdésük merülhet fel a rendeléssel, a termékekkel, a cégeddel kapcsolatban, és ahelyett, hogy e-mailt írnának vagy felhívnának telefonon, inkább a céges Facebook profilodat keresik meg. Neked pedig illik – és tanácsos is – válaszolni a kérdésekre.
Az ügyfélszolgálati megoldásoknak többféle típusa van:
- Facebook chat: Ez az egyik legnépszerűbb, mert hasonlóan működik, mint a webshop felületén található élő chat, de itt a Facebook felületén történik a kommunikáció. Előnye, hogy a válaszokat nem látja más, mert ezek privát üzenetek.
- Nyilvános üzenetek: Ezeket mindenki látja, aminek megvannak az előnyei és hátrányai is. Előny, hogy a hasonló problémákra nem kell minden esetben külön választ adni, a vásárlók megkereshetik a korábbi kérdésekben és válaszokban azt, ami érdekli őket. Szintén előny, hogy statisztikákat tudsz készíteni a hozzászólások tartalmáról, a pozitív és negatív üzenetek arányáról. A nyilvános üzeneteknek hátrányai is lehetnek – ha rengeteg negatív hozzászólás érkezik, – akár okkal, akár ok nélkül – azokat a későbbiekben mindenki látni fogja, ez negatívan befolyásolhatja a webshopod megítélését.
Használd hát te is ügyfélszolgálati célokra a közösségi médiát!