Fontos tudnivalók PR cikk írás előtt

0
423
PR cikk írás

Bárhova kattintasz a világhálón, cikkek tömegével szembesülhetsz. Vannak közöttük kevésbé jól megírtak, és olyanok is, melyek megérik a végigolvasást. Mi a különbség a két típus között? Alapvetően a cikkíró személye. A PR cikk elsősorban az eladást ösztönzi, de ezt már korántsem a régmúlt korokból ismert módon teszi. Informál, szórakoztat, hangulatba hoz, felkelti az érdeklődést és egyúttal kielégíti a kíváncsiságot. Teszi mindezt úgy, hogy közben az értékesíteni kívántak előnyeire hívja fel a figyelmet. No, de nem közvetlen módon!

A mai kor embere nem kedveli, ha valamit el akarnak adni neki. Az egyéni döntés szabadságát akkor is előnyben részesíti, ha konkrét elképzelésekkel vág neki a böngészésnek. Napjainkban elsőként az online felületeken tájékozódunk, az internetet hívjuk segítségül, ha valamilyen problémánkra megoldást keresünk. Itt kerül képbe a PR cikk egyik funkciója. Az objektív, részletes tájékoztatás alapvető követelmény egy jól megírt cikk irányába.

Sok cégben felmerült már az a kérdés, hogy hogyan kell sikeres PR cikket írni. A kérdés sokszor éppen az, hogy vagyunk-e elég tehetségesek ehhez, ismerjük-e a szabályokat, melyek mentén érdemes elindulni. Egyáltalán szabályokra épül-e a PR cikk írása, vagy inkább valamiféle intuitív folyamatként tarthatjuk számon? Ha belegondolsz abba, hogy milyen írásokat olvasol szívesen, akkor a statisztikákkal, technikai paraméterekkel telepakolt cikkek valószínűleg nem tartoznak ezek közé. Természetesen az objektív hozzáállás és a tájékoztató jelleg nagyon fontos, de nem mindegy, milyen köntösbe öltözteted mindezt.

A PR cikk egyszerre szolgálja a tájékoztatást és a szórakoztatást. Nem véletlen, hogy az emberközpontú fogalmazás és a stílus megtalálása nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy az olvasó ne kattintson gyorsan egy másik portálra. Érdemes írás előtt tisztában lenni azzal, hogy milyen jellegű oldalon fog a cikk megjelenni. A fogalmazás módja, az egész szöveg stílusa ugyanis ennek függvényében kerül majd kiválasztásra. A Google ugyan előnyben részesíti a hosszú és tartalmas cikkeket, az olvasó viszont ezt annyiban igényli, amennyiben a téma megköveteli. A tényleges információnyújtáson felül az ember megszólítása is kiemelt jelentőséggel bír.