Mikor jó választás egy .eu-s domain név?

0
248
uniós zászló

A megfelelő domain név kiválasztása rendszeres fejtörést okoz a leendő tulajdonosok számára abban az esetben, ha korábban még egyáltalán nem, vagy csak ritkán vásároltak maguknak ilyesmit.

A leggyakoribb kérdések között minden esetben van legalább egy, ami a .eu-s végződésű domain nevekhez kapcsolódik. Sokan ugyanis nem tudják, hogy mire jó egy ilyen domain név, egyáltalán érdemes-e lefoglalni a .hu-s mellé, és ha igen, akkor mégis mikor?

Ebben a cikkben ezekre a kérdésekre szeretnénk gyors és hasznos választ adni a leendő domain-tulajoknak!

A .eu-s domain komolyabb partnerré tesz a külföldi ügyfeleknél

Mindenképpen érdemes a .eu-s domain mellett dönteni, ha olyan vállalkozással rendelkezünk, vagy olyan szolgáltatók vagyunk, akik már rendelkeznek külföldi ügyfelekkel, esetleg a jövőben szeretnénk ebben az irányban is nyitni.

Nyilván létezik alternatívaként a .com vagy a .net, az ilyen domain nevek azonban túl nemzetköziek, és nagyon telítettek. A .eu-s domain azonban megmutatja cégünk európai jellegét, ami nemcsak a kontinensen, hanem az egész világon komoly partnernek mutathat minket.

Márkanév mellé mindig érdemes foglalni .eu-s domain nevet

Akár szemezünk a külföldi piaccal, akár nem, Magyarország az Európai Unió része. Ez tény, és emiatt nagyon fontos, hogy ha márkanévhez vagy valamilyen levédetett névhez keresünk domain nevet, akkor mindenképpen foglaljuk le magunknak a .eu-s domaint is.

Elképzelhető, hogy a közeli jövőben egyáltalán nem lesz rá szükségünk, de ha hosszabb távon szeretnénk brandet építeni, akkor nagyon kellemetlen helyzetbe hozhat minket egy külföldi terjeszkedésnél, ha a nevünk .eu-s domain nevét valaki már lefoglalta. Ilyenkor az átvétel kisebb vagyonokba is kerülhet!

Ilyenkor érdemes elgondolkodni egyébiránt a komplett domain portfóliók lefoglalásán is, azonban ez tényleg csak akkor érdemes, ha nagy terveink vannak, ellenkező esetben ez nagyon sok pénzbe kerülhet.

A Google is szereti a .eu-s domaint

A .eu-s domain választását mindenképpen fontos számításba vennünk a lokális SEO kapcsán, azonban itt nem városokról vagy megyékről, mint inkább országokról és kontinensekről van szó.

Tegyük fel, hogy olyan szolgáltatást nyújtunk, vagy olyan termékeket árulunk, amit a világ más részein is – esetenként akár olcsóbban. Ha van egy finn vetélytársunk és egy leendő megrendelőnk Németországban, de a konkurencia nem rendelkezik .eu-s domain névvel, ellenben mi igen, akkor a német ügyfél előbb talál ránk a Google-ben. Ez óriási versenyelőny lehet az európai piacon!

A legerősebb üzleti domain

Nem szabad figyelmen kívül hagyni a .eu-s domainek kapcsán az EURid felmérését. Ebből ugyanis kiderült, hogy az ilyen típusú végződéssel ellátott weboldalak közel 40 százalékán valamilyen üzleti tartalom található.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a legerősebb üzleti domain a nemzetközi végződések közül, hiszen példának okáért a .com-os oldalaknál alig több mint 30 százalékra tehető az üzleti tartalom aránya.

Ebből kifolyólag kifejezetten megdöbbentő, hogy eddig alig néhány tízezer olyan .eu-s domain név létezik, amelyik magyar tulajdonban van, vagyis a legtöbb jól csengő név vagy kulcsszó még mindig szabad.

 

Fotók: https://www.pexels.com/photo/eu-flag-swaying-with-the-wind-12541596/