A hagyományos automata váltónál vagy a mechanikus váltónál a DSG váltó sokkal jobban szerepel az utakon.
Jobban bírja az idő vasfogát és a kevesebb emberi ráhatás miatt ritkábban sérül. Vezetési stílusunkhoz pedig nagyszerűen alkalmazkodik. Mindez persze csak akkor igaz, ha a váltóolaj cseréről nem feledkezünk meg, amikor annak eljön az ideje. Hat hónap elteltével ugyanis illik lecserélni. Természetesen a csere nem csak az idő függvénye. Ha 60 ezer kilométert futott az autó az utolsó váltóolaj feltöltés óta, bizony a cserének akkor is eljött az ideje, ha a 6 hónap még messze nem telt el. Nem szabad erről megfeledkezni.
Érdemes tisztában lenni azzal, hogy a DSG váltót duplakuplungos sebesságváltónak is emlegetik. Megoszlanak a két váltóban a sebességfokozatok, mégpedig úgy, hogy a páratlan sebességek az egyikben, a páros és a R a másikban kap helyet.
Ha esetleg a DSG váltó meghibásodik, akkor szakemberre lesz szükségünk, mert ezt nem lehet otthon csak úgy megbabrálni. Autóelektronikához és hidraulikához is értő műszerész autószerelőre lesz szükség. Ebben az esetben természetesen a váltóolajat is lecserélik majd. Erről a dsgjavitas.hu weboldalon részletesebben is olvashatunk.
Hibajelenségek, melyekből a DSG váltó hibájára gyanakodhatunk:
- csörgő, búgó hang jön a váltóból,
- sebességfokozatok kezdenek kimaradni,
- nem találjuk a hátramenetet,
- más sebességbe is nehezen kapcsolunk,
- indulásnál rángat az autó,
- egy kis fogaskerék felvillan a műszerfalon.
Még ha biztosak is, vagyunk benne, hogy DSG hiba keletkezett, az első dolgunk a megfelelő műhely megtalálása legyen! Profi szakemberek kellenek.
Akár a mechanika, akár a tengelykapcsoló áll a meghibásodás hátterében, nem kell olyan nagyon megrémülni, mert általában nincs szükség új alkatrészre cserélni a régit, egy javítással is megúszhatjuk.
Az időben történt váltóolaj cserével sokat tehetünk autónk állagának megőrzéséért.