Ilyen legyen a tartalom a honlapodon! A felhasználók és a Google is szeretni fogja

0
627
honlap tartalom

Egy-egy szolgáltatóról vagy bármilyen cégről, vállalkozásról sokat elárul, hogy milyen tartalmakkal színesítik honlapjukat. Statisztikák bizonyítják, hogy az emberek sokkal szívesebben választanak olyan szolgáltatókat, amelyek időről-időre posztolnak blogbejegyzéseket, érdekes cikkeket, tájékoztató-, és ismeretterjesztő írásokat. Az igényes és folyamatos tartalomgyártás egyrészt erősíti az ügyfelek bizalmát, másrészt a Google keresőoptimalizálás miatt is célszerű a gyakori és változatos kontent előállítása.

A keresőmotor optimalizálás szerepe

Manapság gyakran találkozunk a SEO kifejezéssel, mely egy angol nyelvű mozaikszó, a Search Engine Optimization rövidítése, magyarul keresőmotor optimalizálás. A keresőoptimalizálás lényege, hogy egy weboldalt bizonyos szavakra, kifejezésekre vonatkozóan a találati lista első helyeire juttassunk.

A „dobogós helyekért” nagy a verseny, hiszen az emberek kétharmada csak az első három találatra kattint rá. Annak érdekében, hogy az adott weboldal előkelő helyen szerepelhessen, igazodni kell a Google algoritmusaihoz. Nézzük meg dióhéjban, hogy a tartalomgyártásnak milyen szerepe van a keresőoptimalizálás működésében.

ON-PAGE SEO

A keresőoptimalizálás ON-PAGE SEO kategóriájába beletartozik minden olyan tényező, melyre hatással lehetsz a saját honlapodon, úgy mint a weboldal felépítése, megjelenése, META leírás, mobilbarát kialakítás stb., és ami rendkívül hangsúlyos, a tartalom minősége és frissessége. Emellett szót kell ejteni az OFF-PAGE SEO-ról is, aminek jegyében annál előrébb fog a weboldalad elhelyezkedni a találati listán, minél több és jobb minőségű egyéb oldalon jelennek meg a hozzád vezető linkek, vagy hivatkoznak a weboldaladon megjelenő tartalmakra.

Ilyen legyen a tartalom a honlapodon2

A minőségi tartalomgyártással mind a két kategóriában sikeres lehetsz

Marketing szempontjából hatalmas verseny folyik a hasonló kategóriákat képviselő weboldalak között. A konkurencia ellen vívott küzdelem egyik leghatásosabb fegyvere a minőségi kontent. Elengedhetetlen, hogy a feltöltött tartalom mindig releváns, megfelelő terjedelmű és eredeti legyen. Ügyelni kell arra is, hogy a cikkek, bejegyzések érdekesek, hasznosak legyenek, hogy minél több olvasót vonzzanak. Ez persze a Google figyelmét is gyorsan felkelti, működésbe lép a keresőoptimalizálás. Minél egyedibb tartalmakat jelenítesz meg a weboldaladon a Google annál inkább tolni fogja a szekeredet, hiszen ezt a keresőmotor és a felhasználók is sokkal jobban tolerálják, mint a máshonnan kimásolt szövegeket.

Az egyediség mellett persze nélkülözhetetlen, hogy témavágó bejegyzéseket készíts és elhelyezz olyan kulcsszavakat, amelyek a weboldaladra vezetik az adott témában tájékozódni vágyókat.

Nem utolsó sorban a szövegek terjedelme is meghatározó szerepet tölt be a keresőmotor működésében. Talán azt a legnehezebb körülírni, hogy mi az ideális karakterszám, de jó módszer lehet, ha megnézed, hogy az adott kulcsszó kapcsán az első találatok milyen terjedelmű szövegekkel dolgoznak.

Amire még mindenképp nagy figyelmet kell szentelni a szövegírás kapcsán az a megfelelő tagolás, formázás. A weboldaladon nem érdemes ömlesztett, igénytelen szövegeket megjeleníteni, ehelyett fő-, és alfejezetekre kell azt osztani, hogy esztétikus és átlátható legyen. Emellett a képek beszúrásáról sem szabad megfeledkezni, hiszen ezek is sokat nyomnak a latban, főleg ha nagy felbontású, látványos képeket használsz. A felhasználók gyakran csak végigpörgetnek 1-1 weboldalt, és mindössze a címeket, képeket nézik meg, azonban, ha ezek kellőképpen figyelemfelhívóak és érdekesek, akkor nagyobb eséllyel fogják a tartalmakat is elolvasni.

A bemutatott kritériumokat figyelembe véve az ON-PAGE SEO terén jó úton fogsz haladni, ugyanakkor, ha töretlenül képviseled a minőségi tartalomgyártást, előbb-utóbb az OFF-PAGE SEO is a te malmodra hajtja majd a vizet. Ehhez azonban arra van szükség, hogy érdekes, szakmai, hasznos, és kellően színes szövegekkel állj elő.