Miért megtérülő befektetés a SEO?

0
26
SEO

Új vállalkozás indításával kezdted az évet? Vagy esetleg megfogadtad, hogy idén végre fellendíted a forgalmat? Ha igen, akkor itt az ideje, hogy megismerkedj a SEO-val, azaz a keresőoptimalizálással! Ez nem valami varázsige, hanem egy tudatos stratégia, amely segít abban, hogy a vállalkozásod láthatóvá váljon az online térben, és ezzel több új ügyfelet vonzzon. Gondolj rá úgy, mint egy befektetésre, amely idővel a forgalmad többszörösét hozhatja vissza. De nézzük meg pontosan mi is az a SEO?

A SEO gondoskodik arról, hogy amikor valaki az interneten keres egy szolgáltatást vagy terméket, az elsők között legyél, akivel találkozik. Olyan technikák és stratégiák összessége, amelyek célja, hogy a weboldalad jobb helyezést érjen el a keresőmotor találati listáján.
Ezáltal több organikus, azaz ingyenes látogatót érsz el, akikből könnyebben lehet vásárló.

Mi történik a SEO folyamat során?

Először is, a SEO nem egy gyors megoldás. Inkább olyan, mint egy kiskert gondozása, folyamatos figyelmet és munkát igényel, de idővel bő termést hoz. A folyamat legfontosabb lépései a következők:

• Kulcsszókutatás
Feltérképezi, hogy milyen szavakat és kifejezéseket ütnek be az emberek a Google keresőjébe, így segít meghatározni, milyen tartalmat érdemes készítened.

• Technikai optimalizálás
A weboldalad sebességének, mobilbarát kialakításának és az egyéb technikai paramétereknek való megfeleltetése.

• Minőségi tartalom készítése
A cikkek és egyéb tartalmak értékes információkat szolgáltatnak az olvasók felé, akik potenciális vásárlóvá is válhatnak.

• Linképítés
Oldalad hivatkozásokat kap releváns oldalakról, ezzel pedig hitelesebbé válik a keresőmotorok szemében.

• Folyamatos elemzés és finomhangolás
Az adatok elemzése során képet kapsz az oldalra érkező látogatók, kattintások számáról és arról, hogy ezek hova, mely tartalmakra érkeznek. A tartalmak folyamatos nyomonkövetése és finomhangolása a még jobb eredmények elérését szolgálja.

Így működik a SEO a gyakorlatban

A kulcsszókutatás olyan, mint egy kincsvadászat. Meg kell találni azokat a kifejezéseket, amelyek nemcsak forgalmat hoznak, hanem releváns látogatókat is. Ehhez használhatsz ingyenes eszközöket, professzionális szoftvereket, de legjobb, ha hozzáértőre bízod a munkát.

A technikai SEO olyan, mint a ház alapja, így ha ez nincs rendben, minden más is ingatag lesz. Gondolj csak a lassú betöltésre vagy a rosszul működő linkekre, amik garantáltan elriasztják a látogatókat.

A tartalomkészítés során az a cél, hogy értékes, informatív és szórakoztató anyagokat hozz létre. Nem elég egy blogbejegyzés írása, gondolni kell a kulcsszavakra, a megoszthatóságra és arra is, hogy a tartalom átlátható és könnyen emészthető legyen. Egy érdekes blogbejegyzés témakörébe tartozhatnak például az ügyfeleket érdeklő hírek, tippek vagy szakmai érdekességek.

A linképítés pedig olyan, mint egy ajánlás a barátoktól. Minél több megbízható forrásból érkezik link az oldaladra, annál nagyobb eséllyel néz rá pozitívan a Google. Ennek kulcsa az, hogy hiteles partnerekkel dolgozz, és ne kísérletezz olcsó linkfarmokkal, amelyek többet árthatnak, mint amennyit használnak.

Az elemzés a SEO motorja. Az olyan eszközök, mint a Google Analytics vagy a Search Console, ehhez elengedhetetlenek.

Néhány érv, ami garantáltan a SEO mellett szól

A SEO nem egy egyszeri kampány, hanem egy hosszútávú stratégia, amely idővel folyamatosan hozza a látogatókat. Ez azt jelenti, hogy a befektetett idő és pénz kamatozik.

Míg a fizetett hirdetések gyors eredményt hoznak, addig a SEO organikus látogatókat biztosít, akikért nem kell minden egyes alkalommal fizetni.

A találati lista első oldalán való megjelenés megbízhatóságot, professzionalitást sugároz.

A SEO szempontok szerint optimalizált oldal átláthatóbb, gyorsabb és könnyebben használható, ami hozzájárul ahhoz, hogy az ügyfelek szívesen böngésszenek rajta, vásároljanak róla.

Azok a cégek, amelyek időt szánnak a SEO-ra, előnyt szereznek a versenytársaikkal szemben. Egy jól optimalizált oldal nagyobb eséllyel jelenik meg a keresők első oldalán, így több ügyfelet vonz.

A SEO-hoz tartozó analitika pontos képet ad arról, hogy mi működik, és mit kell módosítani. Ez lehetővé teszi, hogy a marketingstratégiád folyamatosan fejlődjön.

Gyakorlati tippek a SEO sikeréhez

1. Hozz létre minőségi tartalmat. A tartalom legyen releváns, informatív, és igazodjon a célközönséged igényeihez.
2. Optimalizáld a weboldalad sebességét. A gyorsan betöltődő oldalak előnyösebbek mind a felhasználók, mind a keresőmotorok számára.
3. Legyen mobilbarát az oldalad. Ma már a forgalom nagy része mobilkészülékről érkezik, így kiemelten fontos, hogy mobilon is hibátlanul működjön.
4. Folyamatosan monitorozni kell az eredményeket. Az adatok elemzése segít a stratégia finomhangolásában.
5. A SEO egy folyamatos folyamat. Az algoritmusok változnak, így neked is alkalmazkodnod kell hozzájuk.

Minderre se időd, se energiád, se szakértelmed? Egy jó ZETRA SEO ügynökség leveszi a gondot a válladról. A keresőoptimalizálás által nő weboldalad láthatósága és elősegíti a hosszútávú üzleti sikerek elérését is.
Ha komolyan gondolod az online jelenlétedet, a SEO egyszerűen kihagyhatatlan lépés.