Hatékony benzines megoldások

0
17
autó

A Mazda mérnökei már régóta hírnevet szereztek innovatív megközelítésükkel a belső égésű motorok terén. Ezt a megközelítést tükrözi az új Skyactiv-G motor is, amelyet úgy terveztek, hogy a modern autózás igényeit a lehető legjobban kielégítse. A magas kompresszióarányú, közvetlen befecskendezésű benzines motor célja, hogy kiváló hatékonyságot és nyomatékot biztosítson az autóvezetők számára.

A kompresszió szerepe a teljesítményben

A modern benzinmotoroknál jellemzően 10:1 és 12:1 közötti kompresszióarány fordul elő, azonban a Skyactiv-G esetében ez az arány egészen 14:1-ig növekszik. Ez a magasabb kompresszióarány nemcsak a motor hatásfokát javítja, hanem csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, miközben növeli a motor nyomatékát is. Azonban a kompresszió növelésével együtt jár a magasabb kopogási hajlam is, ami komoly problémákat okozhat. Az ilyen motoroknál a benzin-levegő keverék idő előtti gyulladása, vagyis a kopogásos égés, elkerülendő kihívást jelent, ami megkívánja az innovatív műszaki megoldásokat. Érdemes az AET CHIPtuning chip tuning szolgáltatását választani, ha nagyobb teljesítményt várunk az autónktól.

Egyedi kipufogórendszer kialakítás

Az egyik kiemelkedő fejlesztés a Skyactiv-G motorban a kipufogórendszer átdolgozása 4-2-1 elrendezésű csövekkel. Az új geometriával a kipufogógázok nyomáshullámai javítják a hengeröblítést, csökkentve ezzel a kipufogógáz visszaáramlását. Ezzel a technológiai újítással alacsonyabb hengertér-hőmérséklet érhető el, amely segít elkerülni a nem kívánt kopogási égést. Ennek eredményeként a Mazda megteremtette a lehetőséget olyan motorok számára, amelyek sokkal megbízhatóbbak és tartósabbak lesznek, miközben növelik a vezetési élményt. 

A befecskendezés és a dugattyúk szerepe

A motor optimalizálása érdekében a Mazda mérnökei több furatú injektorokat alkalmaztak, amelyek nagyobb nyomással juttatják be az üzemanyagot a hengertérbe. Emellett a különleges trapéz alakú dugattyú kialakítása is hozzájárul a keverék alaposabb égéséhez, rövidítve ezzel az égés időtartamát. Ezáltal a még meg nem gyúlt benzin-levegő keverék kevésbé van kitéve az öngyulladás kockázatának. Az ilyen jellegű fejlesztések jelentik a mérnöki precizitást és az innováció előretörését az autóiparban. 

A chip tuning különösen vonzó lehetőség a Skyactiv-G motorral rendelkező autótulajdonosok számára, akik szeretnék kihasználni a motor rejtegetett lehetőségeit. Bár a szívómotorok esetében általában kevesebb teljesítménynövekedést nyújt a chip tuning, a Mazda esetében a helyzet más. A gyártó több teljesítményszinttel adja ki ugyanazt a motort, így egy megfelelően optimalizált programmal jelentős növekedést lehet elérni. A 2.0 Skyactiv-G motor például 120 lóerőt produkál gyárilag, de a tuningolás után akár 170-180 lóerős is lehet. 

A chiptuning során az AET CHIPtuning nem használ sablon megoldásokat. Minden autó egyedi beállítást kap, amely illeszkedik az autó állapotához és a tulajdonos igényeihez. Az érdeklődők számára elérhetővé teszik a teljesítménymérést görgős fékpadon is. Így biztosak lehetünk benne, hogy autóink a lehető legjobb formájukat hozzák ki magukból, amíg mi élvezzük a vezetés minden pillanatát.